14 augusti 2013

tenta

hade tenta idag 8-13, men jag satt bara till ca 10.15. kände mig klar redan efter typ en timma. Så antingen betyder det att jag kunde det så pass bra att den korta tiden räckte, eller så var jag helt ute och cykla, hehe. Hoppas på det förstnämnda ^^, För de som inte vet, så var jag så pass sjuk flera dagar innan ordinarie tenta i höstas att jag inte orkade plugga ordentligt. så då blev det en "omtenta" nu. Och jag ska aldrig mer ha en tenta över sommaren, fytusan! men vad ska man göra vid såna tillfällen när man är sjuk lixom? Kanske vaknar upp på tenta-dagen och inte ens kan kliva upp ur sängen.. Jaja, tur att man sällan är sjuk iallafall! :)
Var tydligen något "bombhot" mot tenta-lokalen idag, tur att jag redan hade gått, för de som satt kvar då var tvungna att lämna in sina tentor fastän de inte kände sig klara :/
Här kan ni läsa det lilla som står om bombhotet.

http://www.unt.se/uppsala/bombhot-var-studentskamt-2546892.aspx

Så skönt att tentan är gjord nu! Har ändrats till 4 jobbdagar kvar, istället för 2, så jag har alltså 14 dagar ledigt nu innan skolan, gött!

Efter tentan så cykla jag hem och chilla en liten stund innan jag satte igång med storstädning. Dammtorka och dammsög hela (fast så stort är det ju inte ^^,) rummet plus städa toan. Sen var jag snäll och städa ett av våra tre kylskåp i köket för det var så sjukt äckligt. och snart kommer det ju massa nya hit, så vill att de ska se hur städat det borde vara ;) lite taktik från min sida alltså. En hel timma tog det, och i slutet var jag inte ens jättenoggrann! De andra två kylskåpen har en annan korridorare varit duktig o städat för någon vecka sen. Imorgon ska jag fortsätta med resten av köket. Har ändå inte mycket bättre för mig ^^, Efter städningen så var jag ut o sprang, blev säkert 8km med 2*10 intervaller :) Helt död blev jag! Sen duscha och fixa jag till mig lite för kl 18 var jag o C på middag hos hans mamma och kom hem igen vid 20 :)
Nu ska jag snart gå till affären o handla lite, tur att man bor så nära ;)
Pusshejs

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar