28 maj 2012

home sweet home?

Kom hem i lördags kväll, lagom till Eurovision. Grymt att Sverige vann! :) underbart väder igår så passade på att sola på förmiddagen, sen gick jag och mamma över till mormor&morfar på lite grillat. Pappa&mattias åkte nämligen till Rhodos igår morse :P
Så grymt tråkigt väder nu och kommer antagligen vara hela veckan.. Kan man ha mer otur!? Vi fick sammanlagt 3½ soldagar i turkiet, medan det var riktigt sommarväder hemma och när man kommer hem blir det såhär.. Har aldrig varit med om så dåligt väder i turkiet förut, av alla de 11 ggr jag varit där :P Jag var lite skeptisk till att åka i början eftersom jag börjat tröttna på alla dryga försäljare men bara man ignorerar dem går det bra. Har iallafall haft en kanon vecka om man räknar bort vädret! Vi har varit på Hamam (turkisk bad), turkish night, åkt en tur till Dimcay floden samt borgen och en kväll var jag också ut. Jag har även sprungit en del och gjort lite styrka. Annars har vi gjort det gamla vanliga - legat vid stranden eller poolen, varit ute å ätit och shoppat. Turkiet känns som ett andra hem, eller som att man åker på semester till sin sommarstuga. Vill aldrig riktigt åka hem därifrån och jag hade mer än gärna stannat kvar! Men på fredag ska jag jobba första dagen på Hemtex så det går ju bara inte ^^,
Tack mamma&pappa för resan :)<3


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar