19 april 2013

bad day

åh vilken dålig dag jag har haft hittills.. Skulle ner på stan för att köpa ett rejält cykellås (där gick allt bra), sen skulle jag även köpa ett par gummistövlar men de fanns inte i min strl.. hittade två par andra vår/sommarskor men kändes onödigt att köpa de nu, för om man köper 3 par får man ju de billigaste på köpet. Fick sen lite bråttom från skopunkten till bussen eftersom jag skulle åka till en cykelverkstad och köpa en cykel som skulle vara klar kl 12. fick stå och vänta länge vid alla röd-ljus och när jag är typ 50 m från busshållplatsen så kommer bussen. Jag sprang men hann inte.. Började bli lite stressad/orolig att de skulle hinna sälja cykeln till någon annan. när jag väl kommer dit vid halv 1 så finns den kvar! men tror ni den är klar!? icke! skulle bara på med ett hjul o det skulle inte ta så lång tid. väntade i ca 20 min då de upptäcker att det är mer att fixa på cykeln.. de frågar om jag kan komma tillbaka vid halv 3 så jag promenerar surt hem(ca 25min). Hade verkligen inte tid med detta idag då jag tänkt att plugga en massa plus tvätta.. Ringer sen och frågar om jag kan hämta den nästa vecka istället när jag ändå ska gå till skolan vilket gick bra, som tur är! Så ingen cykel för mig idag.. Dessutom är varmvattnet avstängt och ingen info har vi fått! Hoppas det är tillbaka snart, för jag vill duscha! Så saknar jag min bejb också som kommer hem sent ikväll efter att ha varit i Sthlm sen i onsdags (kryssning och jobb).
Funderar på att köpa något gott från pizzerian här nedanför ikväll, känner att jag förtjänar det! ^^,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar